Merhaba konuyu üslubum ile ilgili bir sorunumu danışmak için açtım. Fikir ve çözüm önerilerinizi büyük bir minnettarlık ile kabul edeceğim. Yazılarımı okuyan çoğu kişiden benzetmelerimin ve betimlemelerimin oldukça başarılı gelecek vadedici olduğunu belirtiyorlar. Lakin hikayelerimdeki diyaloglara gelirsek onlar için aynı şey söylenemez. Konuşmalarda duyguları yansıtamıyorum. Hangi durumda karakter hangi tavrı takınır ağzından çıkanlar neye benzer ne kafamda oturtabiliyorum ne de yazıya dökebiliyorum.
Buraya kadar okuma sabrı gösteren herkese teşekkür ederim. Bu problemimi aşmaya yardım edebilecek her tür öneriye açığım.
Bu dediklerin hayran kurguların için geçerliyse bol bol fic okumanı öneririm. Belli ki yazı yeteneğin var ama karakterler üstünde hakimiyet kuramıyorsun. Çok farklı yazarlardan oku aynı karakterleri. Ama kuru kuru okuma tabi, nasıl işlemişler o karakterleri?
Özgün içinse yazmadan önce karakter cetveli oluştur. İyice tasarla karakterini.
Ve her ikisi içinde, yazmadan önce karakterini tanı. Yani en sevdiği kahveden, sevdiği renke kadar bil. Oturt onları.
Nova nın söylediklerini söyleyecektim ben de, karakterlerini yeterince tanımıyor, kendi içinde onların nasıl konuşması gerektiğini kestiremiyorsun anlaşılan. Her yönüyle karakterini tanımalı, her ufak bilgisini bilmelisin. Hikayeni oluşturmaya başlamadan önce karakterlerini oluştur ve Nova nın da dediği gibi en ufak ayrıntısına kadar bilgilerini oluştur. Benim bu konuda bir de şöyle bir önerim var, eğer ki karakterimi tanıyorum ama nasıl konuşması gerektiğini bilmiyorum diyorsan 1, farklı hikayeleri ve farklı karakterleri oku, hangi özelliklere sahip karakterler nasıl konuşuyor onu incele 2, diyalog ve karakter oluşturulması yönünden başarılı ve çeşitli ana karakterleri olan film ve dizileri izle. :drink:
Aynen, Eichen ve Nova'ya katılıyorum. Dİyalog yazmak karakteri tam olarak tanımakla alakalı bir şey-fanfictionsa, kaynağını tekrar tekrar okuyup izleyerek, bolca fic okuyarak öğrenilir... Herkesin bir konuşma tarzı vardır çünkü, her karakterin ve kafanda onu çözmen laızm. Bol pratik, bol tecrübe... Kafanda karakterin sesini duymalısın, sesini hayal et, yazdığın cümleyi onun sesiyle dinle bir-olmuş mu olmamış mı? Yaza yaza da gelişir zaten. :)
Bende de buna benzer bir sorun var, karakterin nasıl konuştuğu hakkında sorun yaşamıyorum ama hikayeme fazla diyalog ekleyemiyorum. Çok konuşma olunca rahatsız oluyorum nedense. Takıntı gibi. >:( Silip duruyorum...
Hepinize verdiğiniz cevaplar ve ilginiz için teşekkür ederim. Dediklerinizin hepsini harfiyen uygulayacağım. bilmiyorum neden ama hikaye içerisinde diyaloglarda tıkanıyorum. örneğin ana karakterin babası ölüyor, duygularını düşüncelerini anlatırken hiç sorun yaşamıyorum ama kızı konuşturmaya gelince iş sözler taşlaşıyor donuklaşıyor. Sanırsın karakter robot ve hissiz hatta babasının katili o. böyle bir sorun işte umarım önerilerinizle aşacağım bu sorunu. tekrar teşekkürler.
1- 5,5-dimethyl-1,3,2-dioxaborinan-2-yl -2-fluorobenzene - kupit' online v internet-magazine chimmed (https://chimmed.ru/products/1-55-dimethyl-132-dioxaborinan-2-yl-2-fluorobenzene-id=8499152)
Tegs: n- 4-chlorophenyl -2 4-ethyl-5- 2-hydroxyphenyl -4h-1,2,4-triazol-3-yl sulfanyl acetamide - kupit' online v internet-magazine chimmed
2 4-ethyl-5- 2-hydroxyphenyl -4h-1,2,4-triazol-3-yl sulfanyl -n- 5- trifluoromethyl -1,3,4-thiadiazol-2-yl acetamide - kupit' online v internet-magazine chimmed
1- 4-bromophenyl -1,5-dihydro-4h-pyrazolo 3,4-d pyrimidin-4-one; - kupit' online v internet-magazine chimmed
1- 5,5-dimethyl-1,3,2-dioxaborinan-2-yl -2-fluorobenzene - kupit' online v internet-magazine chimmed https://chimmed.ru/products/1-55-dimethyl-132-dioxaborinan-2-yl-2-fluorobenzene-id=8499153